مطالب مرتبط:
تدوین الگوی توسعه زنجیره متانول هم زمان با اجرای مراحل تکمیلی طرح پتروشیمی دنا
توسعه مدل توسعه زنجیره متانول به موازات اجرای مراحل تکمیلی پروژه پتروشیمی دانا.
کاهش ارزش پول رژیم صهیونیستی با آغاز حمله به رفح
خسارت کاهش ارزش پول ملی به کسب و کارها
4 دلیل سقوط ارزش سهام تسلا از ابتدای سال 2024
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 اردیبهشت 1403 ساعت 23:202024-05-07اقتصادي

چگونه می توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟


چالش سرمایه گذاری و تامین مالی در صنعت پتروشیمی مانع از توسعه زنجیره ارزش آن شده است اما چگونه میتوان بر این چالش فائق آمد؟ - چالش سرمایه گذاری و تامین مالی در صنعت پتروشیمی مانع از توسعه زنجیره ارزش آن شده است اما چگونه میتوان بر این چالش فائق آمد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی صالح نیا، پژوهشگر ارشد صنعت نفت و پتروشیمی در یادداشتی اختصاصی برای ایسنا نوشت: هرچند تأسیس اولین مجتمع پتروشیمی در ایران به دهه 1330 و آغاز به کار پتروشیمی مرودشت برمی گردد؛ اما با توجه به ظرفیت 3 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی قبل از انقلاب اسلامی و ظرفیت بیش از 90 میلیون تنی تولید محصولات پتروشیمی در حال حاضر میتوان گفت این صنعت یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصادی است.

با این حال علیرغم وجود زمینه های فراوانی همچون دسترسی به خوراک، دسترسی به بازار، دسترسی به دریا و سایر موارد مورد نیاز برای توسعه این صنعت، ظرفیت های خالی بسیاری پیشروی صنعت پتروشیمی ایران قرار دارد که لازم است سیاستگذاران و پژوهشگران به این موضوع توجه نمایند.

چالش ­سرمایه­ گذاری و تامین مالی یکی از مهم ترین مسائلی که باید مورد توجه پژوهشگران سیاستگذاری صنعت پتروشیمی قرار گیرد، بررسی چالش ها و موانعی است که بر سر راه توسعه زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی وجود دارد.


برچسب ها: پتروشیمی - محصولات پتروشیمی - صنعت پتروشیمی - انقلاب اسلامی - سرمایه گذاری - دستاوردهای انقلاب اسلامی - تامین مالی
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟

چگونه می توان زنجیره ارزش پتروشیمی را توسعه داد؟